De râsul satului!

Îmi amintesc din copilărie, atunci când a ,,ajuns’’ şi pe la noi faimoasa salată ,,boeuf’’, ce mare tevatură a fost! Erai o bună gospodină doar dacă reuşeai să pregăteşti faimoasa noutate. Gospodina care ştia să execute maioneză, fără ca aceasta să ,,se taie’’,  devenea renumită. Atunci am achiziţionat primul produs electrocasnic pentru bucătărie, un mixer. Cu excepţia televizorului şi a frigiderului, alte electrocasnice nici nu prea mai aveam prin casă.
După ceva ani, când deja aveam o altă familie, m-am îndrăgostit de produsele Philips. De la frigider, aragaz şi televizor, până la robotul de bucătărie, toate purtau această marcă.
Odată, chiar m-am certat crunt cu soţul meu, căci ne trebuia un nou frigider (cel pe care îl avem şi acum), iar soacra mea, care ne-a auzit certându-ne rău, a tras cu urechea, pe cât a putut, şi ea. Eu aş fi dorit un Philips, el, altceva.
Mă obişnuisem şi eu să mai ascult pe la uşi şi, atunci când a venit cumnata în vizită, din cauză că vorbeau în şoaptă că de, mai bârfeau, uneori, am ,, tras  cu urechea’’, şi eu : ,,… se certară rău de tot. Pentru unu’, Filip! Eu, să mă ierte Dumnezeu – zicea, închinându-se – cred că ea se ţine cu ăsta, că el era tare supărat. Auzi şi tu, ea zâcea că-l aduce acasă, aci, la noi. Sfântă Fecioară, ne face de râsul satului, femeia asta! Cum mai ieşim noi în lume? Nu-i e de-ajuns că umblă cu el, mai vrea să-l aducă şi aci, în casa noastră!’’. Deşi speriată, a fost încântată la maximum atunci când a făcut cunoştinţă cu… amantul.
*
,,Iar i s-a făcut de oţet’’, îmi spun când, răsturnând cana filtrului de cafea în ceaşcă, realizez că iar nu-mi ajunge decât pe o măsea, cafeaua preparată. După îndelungi horcăituri şi tentative nu prea izbutite, atât mai reuşeşte, sărmanul, să producă:  câte o linguriţă de licoare magică. Avem apa foarte dură în zonă şi după o perioadă scurtă de utilizare, calcarul se depune ,,en gross’’, mereu. Atunci îi fac un ,,tratament’’ cu oţet, şi este ca nou! Aveam un Philips, primit de cadou de la una dintre cele câteva perechi de nepoţi, pe ai căror copilaşi îi ridicam, an de an, la grindă, pâna în cel de-al şaptelea al vieţii lor, când rupeam colacul deasupra capului. Aşa este tradiţia, să crească toţi copiii mari, şi sănătoşi. Ne dăruiam, reciproc, diverse. Filtrul de cafea a fost foarte bun, nu aş fi renunţat la el ,,în ruptul capului’’, decât dacă aş fi putut să-l înlocuiesc cu niciun altul decât cu un Philips.
logo_marketonline_mic1
Cum ploaia toarnă, hotărăsc să fac oarecari cumpărături. Căci ieri, nu am limpezit bine ibricul ,,tratat’’ şi abia am reuşit să înghit cafeaua cu miros şi gust de oţet… Caut un magazin online electrocasnice şi, cum îl ştiam mai demult, apelez la magazinul marketOnline.ro. Mă bucur să găsesc o gamă largă de produse şi mă grăbesc să ,,atac’’ piaţa, căci găsesc promoţii electrocasnice atrăgătoare. 
Întrucât comenzile online se pot face nonstop, mă hotărăsc pentru un expressor cafea Philips, seria 4000, are şi râşniţă, din oţel inoxidabil, este negru, exact cum am filtrul de acum, şi cum ne place mult, are garanţie 24 de luni, iar transportul este gratuit. Este pe stoc, şi nici prea scump nu mi se pare, la doar 1499 Ron, de la 2886, cât a fost înainte de a fi oferit la promoţie. Şi, chiar dacă îmi comand şi un storcător, Philips Daily, cu o capacitate de doar jumătate de litru (foarte util pentru suc preparat uşor în casă ), nu pot rezista tentaţiei unui Philips Avance HR , un frumos robot de bucătărie (inox, negru, cum altfel?), căci fără robot, chiar nu se poate trăi!
HR7778_00-MI1-global-001.jpg
*
Mă mai vizitează cumnata, uneori. Acum, când mama ei nu mai este demult, bârfeşte alături de mine:
 Tot cu Filip ,,te ţii’’ ?, mă întreabă, râzând, admirând ultimele achiziţii.
 Da, sunt tot ,,de râsul satului…!”
 
Articol scris pentru SuperBlog 2015.
 
Acest articol a fost publicat în SuperBlog. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la De râsul satului!

  1. Pingback: Șeherezada SuperBlog 2015 | ecaleopi

  2. Pingback: SuperBlog | Proba 23. Tehnologia Philips, la picioarele tale

Lasă un comentariu