Sănătatea ca la țară

scoala1-600x399

sursă foto:bihon.ro

Suntem un conglomerat de materie si spirit. Desigur, nu este o noutate afirmația, ci doar una potrivită pentru introducere. Dacă materia şi spiritul se armonizeză, dacă există reciprocitate între cerinţele fiecăreia dintre cele două componente, rezultatul este unul favorabil dezvoltării cumsecade, a fiecăruia. Tendinţa ar trebui să fie aceasta, de a pune în concordanţă corpul cu spiritul. Mens sana in corpore sano este cunoscută de către toată lumea, cred. De multe ori însă nu reuşim să înţelegem de ce, chiar dacă mintea este sănătoasă, corpul poate să nu fie la fel, ori invers. Dacă, asupra a ceea ce deţinem genetic, nu vom aplica un tratament corespunzător ţelului de a fi sănătoşi, nu vom reuşi să beneficiem la maximum de existenţa noastră.          
 
Dacă vă gândiţi că la ţară ,,se trăieşte sănătos’’, aflaţi că asta ţine de domeniul trecutului. Oamenii s-au emancipat şi, fiind tot mai ocupaţi, alimentaţia a suportat, şi ea, emanciparea vremurilor…
*
Printre iureşul de maşini ce îşi încep ,,serviciul’’, odată cu proprietarii lor, la prima oră, se strecoară un furnicar pestriţ format dintr-o sumedenie de prichindei somnoroşi ce merg la grădiniţă, şcolari posomorâţi şi maturi ce nu par prea entuziaşti de o nouă zi de muncă.
Nu este necesar un efort prea mare să reţii atmosfera dimineţii.
Satul nu este prea mare şi, cum mai toate instituţiile se găsesc în centrul său, cu toţii se intersectează. Cel  mai mare trafic însă se dovedeşte a fi un perimetru în care sunt concentarate supermarketul satului, patiseria şi, desigur, shaormeria – căci a ajuns şi pe la noi, mai târziu, dar a ajuns! Ca de fiecare dată, circulaţia este încetinită în această zonă, căci mai toţi prichindeii, de mână cu  mămicile, fac masă compactă la plăcintele cu brânză, dealtfel, destul de bune. Ei, nu chiar toţi, că nu sunt atâţia bani, zilnic! Şcolarii, mai emancipaţi, trec cu shaorma, probabil ,,cu de toate’’, aproape la fel proceadeză adulţii. Dacă nu-i shaorma, atunci un burger sau un hot-dog. De somnoroşi ce sunt, nu au chef nici să mai salute, aşa cum se obişnuieşte la noi.
Pe la prânz, din nou se creează aglomeraţie căci ,,mai  merge una’’, sau poate altora nu le-au plăcut laptele şi cornul de azi. Azi mai este şi meci, există o echipă de fotbal şi campionat local. Meciul ,,merge foarte bine’’ cu energizante, este plin marketul, dar şi trotuarul, de doze.
*
Oare ce  s-ar întâmpla dacă ne-am ,,băga puţin nasul’’ în aceste obiceiuri nou create, încercând să modificăm, un pic măcar, ordinea locală?
1. Soseşte caravana ,,Mens sana…’’, urmată de caravana ,,…in corpore sano’’. După ce poposesc în sat, partenerii SuperBlog distribuie trecătorilor flyere, lipesc afişe mari în mai multe locuri publice, invitându-i la inaugurarea noii reviste create în acest scop, ce are  rubrici destinate fiecărei categorii de vârstă, de la sat;
2. Echipa organizatoare intră în şcoli, unde discută despre proiectul aprobat deja la nivel central, de înlocuire a laptelui şi a cornului cu produse fară lactoză şi suplimente nutritive: allergo-paine-cu-fibre-fara-gluten-lactoza-1Kgbiscuiţi şi fursecuri allergo, tartine fără gluten;
3. Reprezentanţii merg apoi la bibliotecă. Le recomandă elevilor site-ul creat special pentru campanie, unde găsesc o serie de concursuri cu premii în produse sănătoase; iniţiază un concurs de bloggind pe tema alimentaţiei sănătoase, prezentâdu-i pe Daniel Botea, blogger partener, şi Cristina Lincu, de asemenea, care îi vor sprijini în acţiunea lor; fiecare îşi va putea alege un partener media;
4. Se convoacă echipa de fotbal a comunei, li se distribuie materiale promoţionale, însoţite de produse de nutriţie sportivă: gama ISOSTAR (tablete izotonice, o multitudine de batoane cu proteine, shake-uri proteice, băuturi energizante sănătoase);
5. Se stabilesc grupuri de lucru, din rândul ,,piticilor’’, al şcolarilor, sportivilor şi sătenilor, care să colaboreze direct cu sponsorii de campanie; grupurile vor extinde campania  în rândul celor mai puţin informaţi, prezentându-le materialele realizate special pentru aceasta: reviste, flyere, mostre de produse (cereale bio, produse dietetice);
6. Se stabilesc şedinţe de lucru în scopul îmbunătăţirii campaniei, prezentarea evoluţiei activităţilor desfăşurate, centralizarea de noi idei de campanie ale participanţilor.
 
Pare că nu mai este aşa mare aglomeraţie la shaorma, parcă piticii sunt mai voioşi, şcolarii mă salută veseli, eu însămi am un tonus care mă determină să merg cu bucurie la muncă. Echipa de fotbal a câştigat campionatul.
A avut rezultate bune campania! Mă gândesc la o aplicarea acesteia la nivel naţional.
 
Articol scris pentru SuperBlog 2015.
Anunțuri
Acest articol a fost publicat în SuperBlog. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Sănătatea ca la țară

  1. Pingback: Șeherezada SuperBlog 2015 | ecaleopi

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s