Amintire cu frezii

frezie-alba-iydfm3s8twSe spune că, în căutarea partenerului de viaţă, bărbații tind, instinctiv, către persoane care seamănă mamelor, iar femeile îşi caută bărbaţi care să aibă trăsături asemănătoare cu acelea ale taţilor. Nimic mai puţin adevărat, aş fi spus. Cel puţin, la mine nu s-a adeverit deloc această ,,zicere’’.

*

Suntem de ieri în Bucureşti, pentru nişte afaceri. Ar fi trebuit să întâlnim şi pe fratele soţului, pentru a ne prezenta pe logodnica sa, viitoarea soţie. Am ajuns însă prea târziu şi cu ei nu ne mai puteam întâlni. Soţul meu este supărat că am pierdut ocazia de a-şi cunoaşte viitoarea cumnată şi doreşte să îi poată trimite un buchet de flori. Îmi amintesc eu de o prietenă pe care am cunoscut-o spre sfârşitul anului trecut, o florărie online, care ne poate ajuta cu o mare varietate de flori în București, ori de câte ori avem nevoie, şi îi sugerez să apelăm şi de această dată la ea, ştiu sigur că ne poate salva din acest impas. Ne este greu să alegem din varietatea de flori, atât de frumoase şi îmbietoare, pe care florăria le poate pune la dispoziţie. Alegem livrarea buchetelor de garoafe in București, un frumos buchet în culobuchet-de-garoafe-roz-si-albe-1xb71sghktri pastelate, roz şi albe, ornate cu floricele delicate de gipsophila. Bifăm varianta ,,Premium’’, cu 25 de garoafe. Căci, potrivit sfaturilor florăriei, acestea vor transmite, alături de bucurie şi mulţumire, multă fericire şi cele mai bune gânduri, aşa cum le dorim. În maximum trei minute, facem comanda flori on-line, este simplu şi uşor. Fiind o florărie cu livrare, problema se rezolvă complet, căci vom putea trimite flori la domiciliu, chiar la locuinţa fratelui şi a viitoarei cumnate, livrarea frumosului buchet, realizat de profesioniști, fiind gratuită şi va fi efectuată chiar azi. Ne încadrăm şi în buget foarte bine, de aceea decidem să le alăturăm şi o cutie cu bomboane ,,Raffaello’’. După ce facem comanda, nu-mi pot dezlipi privirea de la sumedenia de flori, care mai de care mai atrăgătoare prin culori şi semnificaţii.

Sunt singură acum în cameră şi, tot navigând pe site-ul care mi-a captat toată atenţia, privirea mi se opreşte la un buchet vesel şi plin de culoare de trandafiri şi frezii multicolore. Aspectul frumos al florilor cochete mă încântă. Simt parcă parfumul unor frezii de demult, iar mirosul îmi pătrunde prin toţi porii şi  prin ascunse cotloane ale inimii şi minţii.

A fost o mare iubire a vieţii mele, iar eu am fost, ştiu sigur, marea iubire a întregii sale vieţi.

Era tot cam prin vremea asta, îmi amintesc prea bine, fiindcă la 1 aprilie, adică peste trei zile, este ziua mea de naştere. Şi nu-i o păcăleală, în ciuda semnificaţiei acestei zile. Eram în anul patru la liceu şi14077_728064607314007_6784955824636811863_n pentru că era un an mai greu, cu bac şi admitere la facultate, nu mai stăteam în internatul cu treizecişişase de locuri în dormitor. Părinţii făcuseră un efort şi mă ,,dăduseră’’ la gazdă, ca să am condiţii omeneşti pentru a putea învăţa. Chiria era mică, iar camera în care stăteam, împreună cu o prietenă, era foarte mare şi avea ciment pe jos, un pat imens, o sobă de teracotă şi o masă. Şi cam atât. Nu ne trebuiau mai multe. Căci, oricând aveam nevoie de mâncare şi nu numai, portiţa, care scotea un scârţâit palid ori de câte ori era deschisă, ne atrăgea privirile pline de speranţă: tatăl meu, înalt, frumos, cu obraji rumeni şi de o veselie molipsitoare, îmi aducea speranţă, îmi aducea o vorbă bună, venea cu privirea plină de toată dragostea din lume încât, atâta vreme cât l-am avut alături, nu am simţit că mi-ar putea lipsi ceva. E adevărat, bani nu aveam. E adevărat, moda se afla la distanţă de ani lumină de mine, cu tot ce însemna ea, fie că era vorba despre haine, mijloace de informare ori altele asemenea. Multe şi de toate nu aveam. Însă nu simţeam eu lipsa acestora, căci îl aveam pe el, care mie îmi umplea toată viaţa cu dragoste şi speranţă. Îmi bucura întreaga viaţă cu existenţa lui. Apărea de fiecare dată atunci când mă aşteptam mai puţin. Şi atunci, de ziua mea, chipul scăldat în lumină îi era acoperit, iar braţele încărcate de mulţime de flori delicate, în toate culorile: frezii. Mi-a spus, cu vocea lui caldă, că freziile îmi seamănă, că ele sunt ca mine: frumoase, delicate, pline de prospeţime. De atunci, nu am mai primit niciodată frezii. Nu am căutat niciodată frezii. Au plecat în nefiinţă, au trecut undeva în amintirile mele, odată cu el. Şi a trebuit să învăţ să trăiesc aşa, fără el şi fără frezii, şi nu mi-a fost deloc uşor să fac asta.

Revin dintre amintiri, învăluită în vocea caldă a soţului meu. Nu ştiu când se întorsese, lipsise doar puţin, cât să deschidă uşa unui curier, nu ştiu ce primise.

buchet-vesel-din-trandafiri-si-frezii-2c1pendfi5

– Cine era la uşă? întreb, curioasă, fără să-mi ridic privirea.

Nu răspunde şi ridic privirea: nu prea înalt, nici prea frumos, îmi dădea speranţă, îmi aducea o vorbă bună, venea cu privirea plină de toată dragostea din lume.

– La mulţi ani, draga mea! Îmi spune, din spatele unui frumos buchet vesel din trandafiri parfumaţi şi frezii poaspete, uniţi într-un buchet vesel şi plin de culoare.

– Ştiu că îţi plac mult trandafirii, dar mie mi se pare că freziile sunt ca tine, frumoase, delicate, pline de prospeţime. Cred că freziile sunt asemeni ţie!

De unde ştia, căci nu i-am povestit niciodată? Ori poate se adevereşte? Poate am căutat, şi am primit şansa de a fi găsit, pe omul care mă priveşte la fel ca el?frezie-alba-iydfm3s8tw

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2016!

Acest articol a fost publicat în Spring SuperBlog 2016. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Amintire cu frezii

  1. Pingback: Final de Spring SuperBlog 2016 | ecaleopi

  2. Pingback: Ziua Florilor | ecaleopi

Lasă un răspuns

