Oglindă, oglinjoară…

d0084a3f2f72ff3bc3fd1acdf3744a1f

,,Oglindă, oglinjoară, spune-mi, cine-i cea mai frumoasă din ţară?’’, întreba maştera, zilnic.

Fără a adresa întrebarea, dar gândindu-ne la ea, ne privim în oglindă, cu aceeaşi întrebare, ascunsă.

Nu tenul mi l-am onorat cu cea mai mare atenţie, în general. Privindu-mă în oglindă, am fost destul de mulţumită cu reflexia feţei mele, căreia rar i-am adus eu ceva corecţii. Că era uscat de palele de vânt primăvăratec, ars de soarele dogoritor al verii, sau strâns ca de o menghină în calea gerului iernii, tenul meu s-a aflat, până la o vreme, la  nivelul aşteptărilor mele.

Desigur, cu toţii am avut momente în care, aflându-ne în faţa oglinzii, nu am arătat un interes prea mare tenului. Căci eram preocupaţi de alte lucruri, de multe gânduri. Eram ,,pe fugă’’, nu părea că lumea s-ar opri în loc, să privească la faţa noastră. Deşi, tot timpul ne privim. Ne interesează atitudinea, ne interesează privirea interlocutorului, a oamenilor de lângă noi. Totuşi, faţa s-a dovedit a fi destul de importantă căci, oricât de inexpresivi am vrea, poate, de multe ori , să fim, aceasta ne trădează, ne exprimă trăirile, gândurile, sufletul ni-l pune pe tavă, de multe ori. Ne face să fim plăcuţi şi atrăgători, interesanţi, ori neplăcuţi, respingători sau şterşi. Astfel încât, faţa devine tot mai importantă. Devine cartea de vizită care ne prezintă lumii.

După un tratament de un an cu un antiviral, lucrurile s-au schimbat. Cumulat şi cu vârsta care, de, nu era să stea pe loc, tenul meu a început să-mi dea motive de nemulţumire. A început să sporească atenţia acordată tenului.

Am început să folosesc câte o cremă, în general hidratantă, achiziţionată la întâmplare, de la magazinul din colţul străzii. După câteva zile, simt cum pielea îşi mai revine, dar prea puţin, faţă de cât mi-aş fi dorit. Mă bucur de faţa mea, puţin înfrumuseţată, însă îmi doresc mai mult. După patru zile, încep să o urăsc, căci nu vrea să se lase ,,lucrată’’ de noua mea cremă. Refuz să o mai privesc, o urăsc şi o dispreţuiesc. Nici nu mă mai interesează. Acest fapt mă supără şi, din această cauză, devenind morocănoasă, nu fac decât să-mi urâţesc şi mai tare tenul. Mă indispune, o detest, nu vreau să-i mai port de grijă. Totuşi, ce ten strălucitor am avut înainte, mă ajuta parcă să trec cu uşurinţă peste toate cele rele!

Cu toate lichidele recomandate de medic, consumate cu sfinţenie, cu tot regimul alimentar, cu toate cremele perindate, nu reuşeam să scap de senzaţia de ,,uscat’’ pe care mi-o dădea pielea feţei mele. Credeam că sunt reversibile efectele tratamentului, aşa înţelesesm, se pare însă că nu era în totalitate adevărat. Dacă părul crescuse şi îşi recăpătase vigoarea, tenul părea că nu are de gând să o facă prea curând. Desigur, îmi mai ,,băgam nasul’’ şi prin cremele fiicei mele, dar degeaba. Niciun succes.

Mă privesc în oglindă tot mai des, cu o tot mai mare atenţie. Pielea feţei mele, pe care am  ignorat-o, apoi am îndrăgit-o, este acum fadă, nu-mi spune nimic, nu mă mai reprezintă, parcă nu-mi mai aparţine. Este a unei persoane pe care nu o mai cunosc, pe care nici nu nu îmi doresc să o cunosc.

Aveam nevoie de o cremă care să-mi hidrateze tenul uscat, dar nu numai. Căci îşi făcuseră apariţia şi destule riduri care, desigur, aveau planuri de cotropire… De curând, în urma unei documentari foarte serioase, am hotărât să achiziţionez o cremă de la Farmec, Gerovital. Am găsit referinţe foarte bune. În urmă cu mai bine de 45 de ani, un pionier al gerontologiei medicale mondiale, prof. Dr. Ana Aslan, a creat prima gamă de cosmetice anti age din lume, Gerovital H3, pe care a transmis-o companiei Farmec. Această companie lansa un produs nou, Gerovital H3 DERMA+ Prof. Dr. Ana Aslan, sub emblema Pharmaceutical Concept, făcând parte din prima linie de produse dermatocosmetice de la Farmec. Îmi doream o cremă care să fie şi sănătoasă, să facă parte din produse româneşti de calitate; se pare că am găsit-o, căci este destinată farmaciilor şi, având colaboratori din domeniul sănătăţii, nu ar fi putut fi decât foarte indicată. Am ales crema antirid şi fermitate Gerovital H3 DERMA +, care este dezvoltată pentru întreţinerea tenurilor ridate, lipsite de fermitate, şi stimuleză sinteza proteinelor esenţiale ale matricii extracelulare. Aceasta determină creşterea densităţii dermului şi a fermităţii acestuia, are acţiune antirid, regenerantă şi restructurantă, de protecţie împotriva proceselor distructive declanşate de radicalii liberi, şi de tonifiere. Am aflat, de asemenea, că este un produs hipoalergenic şi nu conţine parabeni. Acţiunea sa este determinată de un conţinut de diferite substanţe, printre care acidul hialuronic, direct răspunzător de gradul de hidratare al pielii, exact ceea ce eu caut. De asemena, conţine unt de Shea şi Squalan, care regenerază şi hrănesc pielea, cu efect revitalizant şi de prevenire a îmbătrânirii cutanate cauzate de radicalii liberi. Mă bucur aflând şi de existenţa vitaminelor A şi E, căci acestea contribuie la blocarea reacţiilor oxidative şi a proceselor distructive cauzate de acestea.

Încântată de rezultatul documentării, mă grăbesc să o achiziţionez.

Am început să o aplic rar, dimineaţa, la câteva zile. De acum, mă  privesc cu mai multă atenţie în oglindă. Nu sunt efecte vizibile. Pielea mea nu vrea deloc să se relaxeze, refuză, nesuferita, să relaţioneze cu crema.

Revin la gânduri mai bune, încercând să o conving. Citesc cu atenţie instrucţiunile, încercând să le respect, căci nu prea făcusem asta. Aplic crema atât dimineaţa, cât şi seara, pe faţă, gât şi decolteu, după ce, în prealabil, am cutăţit-o şi m-am şi demachiat.

,,Oglindă, oglinjoară…” , implor.

,, Mai este puţin, şi vei fi printre cele mai frumoase, din ţară…’’

Sunt entuziasmată, îmi ador tenul, pielea s-a relaxat, dă semne de revigorare. Ia te uită, ridurile s-au întins, ca prin minune! Meticuloasă, continui să aplic minunata cremă. Pielea străluceşte, îmi transmite o senzaţie de confort, mă simt bine cu mine. Am chef să lucrez, am chef să ies printre oameni, care mă salută cu mai multă atenţie, parcă.

,,Oglindă, oglinjoară…’’, mă adresez, de această dată, încrezătoare.

,,Tu, stăpână, eşti cea mai frumoasă din ţară. Dar mai este cineva, care te întrece în frumuseţe. Priveşte în jur, şi o vei afla!’’.

Desigur, gândul mi-a fugit la fiica mea, cum altfel…

Intru în camera ei. Pe măsuţa de toaletă, găsesc, într-o casetă cadou Derma+… crema activ hidratantă 24 h Gerovital H3Derma+. Citesc fuga instrucţiunile: aha, este pentru cuconiţe de peste 24 de ani, în timp ce crema mea este pentru vârsta de peste 45 ani. Aha, crema dumneaei conţine, printre multe altele, şi ceramidyl Omega 3+6+9, care reface funcţia de barieră a pielii, aceasta devenind mai hidratată, mai elastică, mai tonică. Ea o foloseşte şi ca bază pentru machiaj. Ambele creme sunt produse de tradiţie.

Pe furiş-furiş, ce aţi crede că am făcut? Am luat crema fetii! Că ea mai are, şi să-şi cumpere şi altele!

,,Oglindă, oglinjoară, am sabotat  pe Albă-ca-Zăpada!’’

E diabolică această cremă, odată ce o foloseşte, numai nebunii face maştera…

Articol scris pentru SuperBlog 2015.

Acest articol a fost publicat în SuperBlog. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Oglindă, oglinjoară…

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 19. Când pielea ta e sănătoasă și frumoasă, ești fericit(ă) și tu!

  2. Pingback: Șeherezada SuperBlog 2015 | ecaleopi

Lasă un răspuns

